Wednesday, December 26, 2012

Lawak Of The Year 2012

Sepanjang-panjang aku hidup, dalam tahun 2012 ada satu perkara yang aku rase paling tahap super cipan kentut lawak dia...hehehe...
Bila ingat balik or nak cerita kat orang pun aku rasa aku akan bantai gelak sakan dulu.
Memang aku gelarkannye lawak of the year 2012.

Perkara ni terjadi kat kawan aku. Kawan aku tu aku selalu muatkan artikel FB dia dalam blog aku.
Nak jadi cerita, suatu pagi tu kawan aku ni diarahkan untuk menghadiri mesyuarat di FRIM, Kepong Selangor. Sepatutnya kalo isu FRIM aku yang pegi, aku tak ingat plak apesal kawan aku tu yang kena pegi FRIM. Mungkin bukan pasal isu FRIM kot, mungkin pasal isu Landskap JKPTG Kelantan yang pihak FRIM jadik konsultannye. Tak kisahlah ape-ape pun.

Ok, so pagi-pagi ni kawan aku bertolak la dari Putrajaya ke Kepong melalui MEX Highway. Dia naik kete satria merah abang dia. Dia pegi sendiri manakala immediate boss aku pun ade pegi jugak, tapi lewat sikit pasal nak settle keje kat opis dulu.

Tiba-tiba salah satu daripada immediate boss yang stay kat opis ni dapat sms dari kawan aku tu..

"Boss, saya lambat sampai FRIM ni. Saya kat MEX, stereng keta tercabut!"

Hah! Kahkahkahkah! Kitorang bantai gelak kaw-kaw punya sambil cuba membayangkan dalam kepala otak macamana stereng kete boleh tercabut time tengah bawak kete.. Tak ke macam Mr. Bean lagaknye. Memang la ade rase simpati, tapi geli hati tu melebihi segala-galanya.

Immediate boss aku tu pun terus la bertolak untuk ke FRIM disamping niatnya nak pegi pick up kawan aku yang tercabut stereng tu kat tepi jalan. Kitorang yang di opis ni dah membayangkan kawan kitorang mesti dok tersadai tengah jalan.

Tengahari tu, bila kawan aku ni balik masing-masing serbu dia nak tau story sebenaq.. Sambil pada tu masih lagi gelak kaw-kaw kat kawan aku ni.
 Sebetulnya, ikut cerita kawan aku kejadian stereng tercabut ni berlaku semasa kawan aku ni nak bayar tol kat MEX highway tu. Tengah-tengah beratur nak bayar tol, tetiba stereng dia longgar and terus tercabut. Panik kawan aku ni..terus dia nyalakan lampu hazard. So kereta kat belakang dia tu potong la dia. Bila lalu je tepi semua terkejut bila tengok kawan aku tu dengan sterengnya yang tercabut... Hehehe..Time ni kitorang bantai gelak dah.
Pastu bila panik punya pasal, kawan aku terus pusing tombol stereng kete dia. Perghhh..dengan kekuatan tulang lengan kawan aku yang keding cam cicak kobeng tu akhirnya kereta tersebut berjaya dibawak ke tepi highway..
Mujur stering kete tu boleh dipasang balik dan kawan aku ni pun teruskanlah perjalanannya ke FRIM dengan memandu secara berhemah dan kelajuan 120km sejam agaknya. Lepas meeting abis, En. Zamshari seorang akauntan di FRIM bergred JUSA C yang baik hati tolong la kawan aku ni ketatkan skru stereng kete kawan aku ni sambil membebel sikit laksana bapa kepada anak kepada kawan aku tu...
"Macam-macam la kau ni, Ab.."

Update: pembetulan lokasi setelah kawan aku message aku ..
Sebetulnya kejadian tu berlaku di highway ketika dah nak sampai area Kepong. Bukan dekat MEX highway dan bukan time nak bayar tol....stereng tercabut time tengah drive...horror....kihkihkih....

Ahahaha..macam ni la agaknye kawan aku tu ek..

Terel betul kau pakcik...selambe je bawak bus tak pakai stereng...
   


Layan video stereng tercabut dulu...

No comments:

Post a Comment

Di padang datar dirikan kemah,
Mohon komen dengan berhemah.

Petang-petang main dam,
Komen berimpak negatif akan dipadam.