Tuesday, December 11, 2012

PTD sumbang

Korang tau ape rasenye jalan2 di tempat pelancongan sorang2...aku rasa aku ni macam k**a sumbang ok. Untuk lebih tepat lokasi aku sebenarnya di Pulau Langkawi. Ada meeting kat Kolej Komuniti Langkawi. Ada kawan aku kat sini tapi dia ada urusan keje yang tak dapat ditinggal...aku ingat nak tukar flite je tapi alang2 dah sampai Langkawi tak lengkap rasanya jika aku tak ke pekan Kuah..untuk beli cekelat....pokai...
Haji Ismail Group, tempat biasa orang beli cekelat..

Boring betul jalan2 sensorang ni. Nak kena bawak barang pun sensorang. Hmmm...time2 mcm ni la teringat anak bini suami ....huhuhu...pastu makan petang pun sensorang, sungguh tak membestkan diri.  Kalo korang pi Langkawi, jangan lupa makan pasemboq kat depan kedai Haji Ismail Group. Tokey and pelayan dia sombong sikit, nasib baik pasemboq dia sedap...

Dekat 10 minit, aku duduk, takdak sorang mai amek order..tak sekolah ka.

Yang paling best waktu balik tadi. Aku naik teksi balik.... Drivernya nama Shafie...macam nama ex boss aku da...tua dah...aku panggil pakcik....Aku mintak Pakcik Piee bawak aku pi suatu tempat di Langkawi yang 10 tahun dulu pernah mencatat seribu memori suka dan duka dalam hidup aku...Arghh..kenangan mengusik jiwa woi...

Kolej Matrikulasi ITTAR Langkawi sekarang dah tukar jadi Kolej Penerbangan Halim Mazmin. MasyaAllah...agak kesayuan dan rasa hiba..malah berbaur dengan rasa gembira...betapa sucinya ketika itu...masih di perantaraan antara remaja dan dewasa... Apa khabar kawan matrix batch 2002/2003? Barangkali ada yang sudah memiliki 3 atau 4 orang anak..bahkan ada juga yang posting di luar negeri, atau sudah menjadi YB. Yang jadi PTD? Aku kurang pasti...aku yakin ada..namun tak tahu batch yang mana. Harap harap berbahagialah semua hendaknya.

Ni la Kolej Matrix aku dulu..syok wo sini.. D306..itula bilik aku.

Dulu nama hotel ni lain...dah tukar la..
Aku pernah bagi gambar sungai ni kat seseorang untuk dilukis...now lukisan ni masih ada di rumah mak aku...

Gunung Mat Chinchang..

Langkawi Lagoon, MK Land

View dari atas jambatan mengadap Gunung Raya

Sawah padi nan menghijau..

Teksi Pak Cik Piee.-0175902208

Saat ini juga aku terbayang seorang sahabat. Kawan perempuan dari Kelantan yang bijak dan sungguh mesra...sekarang terkurung menjalani hukuman penjara di China. Hanya doa yang mengiringi... aku pasti sahabat aku itu ditipu dan menjadi keldai dadah pada sindiket tertentu. Jika pembaca blog ini ingin tahu siapa sahabat saya itu...cuba google Umi Azlim Md Lazim.. Mohon juga pembaca blogger semua mendoakan kesejahteraan Umi dan keluarganya...

No comments:

Post a Comment

Di padang datar dirikan kemah,
Mohon komen dengan berhemah.

Petang-petang main dam,
Komen berimpak negatif akan dipadam.