Friday, November 2, 2012

Emo management

Perkara begini seringkali terjadi kepadaku. Apabila aku rasa amat marah, aku akan menulis. Dah tentulah aku menulis dalam blog...tapi setiapkali aku nak tulis perkara yang aku marah tu mesti hanya separuh jalan, sebab marah aku tetiba je hilang. Sebab tu dalam banyak post yang berbentuk draft sahaja, sebab aku hanya tulis separuh jalan dan tak larat menceritakan yang selebihnya.

Lama kelamaan aku sedar yang cara begini amat sesuai mengawal kemarahanku dan kebencianku pada seseorang. Sebab bila aku menulis, aku dapati aku tidak sempurna sama seperti orang yang berbuat kesalahan tersebut.. Ia seolah menuding jari telunjuk dan akhirnya 3 jari yang lain pointed at us back...

"You're stupid!"...
Are you??
Begitu juga bila aku sedih. Bila aku menulis perkara-perkara yang menjadi kesedihanku, lama-kelamaan aku mendapati ia tidaklah terlalu sedih dan sebenarnya perkara tersebut tidak sepatutnya di bawa bersedih.

So, antara perkara yang baik bila anda marah atau bersedih,
just write down on a paper or
u can now start blogging!


No comments:

Post a Comment

Di padang datar dirikan kemah,
Mohon komen dengan berhemah.

Petang-petang main dam,
Komen berimpak negatif akan dipadam.