Sunday, December 25, 2011

Puisi tidak bermelodi...

Berdosakah aku
Bila mengingati semula dia
Yang pernah ku suka dan aku cinta

Hanya dalam hati yang mengerti
Bila tiba saatnya kita kan mengenang kembali
Kisah lama yang terpahit namun paling indah

Bukanku tidak menyintai
Malah nyawa pun sanggup aku beri
Bila itu adalah kamu

Cuma saat dan ruang ini
Izinkan aku mengenang kembali
Dia yang pernah ku suka dan aku cinta

Bukan maksud untuk melukai
Ku hanya mengenang kembali
Kisah lama yang terpahit namun paling indah
Dia yang pernah ku suka dan aku cinta…

Bukanku tidak menyintai
Malah nyawa pun sanggup aku beri
Bila itu adalah kamu

Cuma saat dan ruang ini
Mengapa kau kenang kembali
Dia yang pernah kau suka dan kau cinta

Bukan maksud untuk melukai
Mengapa dikenang kembali
Kisah lama yang terpahit namun paling indah
Dia yang pernah kau suka dan kau cinta...

Bukanku tidak menyintai
Malah nyawa pun sanggup aku beri
Bila itu adalah kamu

Cuma saat dan ruang ini
Izinkan aku mengenang kembali
Dia yang pernah ku suka dan aku cinta

Bukan maksud untuk melukai
Ku hanya mengenang kembali
Kisah lama yang terpahit namun paling indah
Dia yang pernah ku suka dan aku cinta…

"Puisi yang macam lagu tapi tak de melodinya..harap suatu hari nanti akan ku dapat sebuah melodi indah untuk puisi ni..terbayang-bayang kumpulan Sofaz yang dendangkan lagu ni..."    -Monday, November 1, 2010 at 12:45am

No comments:

Post a Comment

Di padang datar dirikan kemah,
Mohon komen dengan berhemah.

Petang-petang main dam,
Komen berimpak negatif akan dipadam.