Friday, January 27, 2012

Lamanya tidak berair mata

Bila teringat balik..lama tak menangis..
Awat plak nak nangis?
Yela..menangis melambangkan hati kita lembut..
Kurang menangis melambangkan hati kita keras...
Yang tu pendapat aku tentang diri aku..tak tau la pendapat orang len cmana.
Boleh rasa iman ni kurang bila kita tengok sesuatu yang menyentuh perasaan pun boleh tak nangis.

Tak nangis pun takpa..paling-paling ada jugak rasa sedih dan sayu...Contoh macam tengok baby kena buang merata-rata.....tengok teraniayanya anak-anak Palestin...dulu2 aku tangkap "basah" jugak la tengok story-story gini..mau berhingus-hingus hidung..punya la sedih..tapi sekarang dah kurang.

Mungkin hati makin gelap..mungkin makin berat dengan dosa...harap-harap dapat memurnikan semula hati dan memperbaiki akhlak.. Mengenangkan dulu betapa teringinnya aku nak ke Tanah Suci Mekah..tapi sekarang hati asyik ingat nak melancong je..London la..Paris la......Bandung la.....da tak simpan niat langsung nak ke sana.

Bila kawan aku merangkap Pembantu Khas Boss aku nak pegi umrah dengan family dia..Ya Allah..aku rasa tersentap..orang yang simpan niat bersungguh2 nak buat perkara elok..InsyaAllah Allah sentiasa memudahkan jalannya...compare keluarga dia ngan keluarga aku, keluarga aku "tampak" lebih ada-ada daripada dia..tapi...why......???? Biarlah aku tak tulis pertanyaan tu kat sini sebab aku rasa semua orang boleh faham.

Allah..kembalikan rahmat dan berkatmu dalam keluarga kami... Ampunkan dan satukan hati-hati kami yang mungkin sedikit sebanyak sebelum ini telah membelakangi perintahMu. Kami orang yang hopeless.. meaningless.. useless tanpa pertolongan dariMu Allah..

No comments:

Post a Comment

Di padang datar dirikan kemah,
Mohon komen dengan berhemah.

Petang-petang main dam,
Komen berimpak negatif akan dipadam.