Friday, November 11, 2011

Bagaikan mimpi...11.11.11

Oh..harini patut bersyukur pada Allah sebab lepas 5 bulan menanti akhirnya loan rumah lulus dan rumah yang hampir terlepas ke tangan pembeli lain pun da dapat semula. Bagaikan mimpi.... takut gak aku, takut tak mampu bayar..tapi kata husband, kita muda lagi, muda2 sakit dahulu, esok dah tua dah habis hutang...lagi buat loan lagi 20k dengan ayah nak settlekan fee loyer and another 3% harga rumah.. Loan lulus 95% je, dah bayar 2%..tinggal 3 %..


Umur 7 tahun: Basikal chopper
Umur 16 tahun: basikal Le run
Umur 19 tahun: Skuter suzuki ego
Umur 23 tahun: Myvi SE
Umur 27 tahun: Rumah teres (tapi tak sign S&P pun lagi....belum jadik lagi)

Alangkah baiknya kalo pertambahan umur seiring dengan pertambahan amal soleh....(Seriously, aku patut berubah sekarang sebelum ajal menjemput).

Semua harta tu pinjaman. Mak, ayah, husband, anak..bukan aku punya, tapi Allah punya..begitu jugak harta benda..yang ada di tangan InsyaAllah aku jaga dengan baik...tapi kalo Allah nak ambil, mohon sangat2 Ya Allah, ambillah dalam keadaan aku bersedia dan redha..Amin...

No comments:

Post a Comment

Di padang datar dirikan kemah,
Mohon komen dengan berhemah.

Petang-petang main dam,
Komen berimpak negatif akan dipadam.