Thursday, January 31, 2013

Sampai masa...

Akad nikah aku berlangsung pada 30 Mei 2009. Lebih kurang 3 tahun 8 bulan dah aku selamat diijabkabulkan.
Aku dulu hantaran kahwin sikit je dapat. 7 dulang hantaran dan RM2,000 duit cash. Tapi maskahwin aku RM5,000. Bercakap soal hantaran kahwin, antara pemberian suami aku adalah:
Sebijik Kek dan
Sebakul Buah-buahan
Telekung dan Al-Quran
Gelang dan Cincin Berlian
Jam Tangan Solvis Titus - RM400++
Perfume & alat solek brand Dior - Maybe dalam RM300++
Sepatu (Sembonia) dan Handbag (Carlo Rino) - kalo tak silap sepatu harga dalam 200 lebih dan handbag dalam 400 gak la 

Aku masih ingat harga sepatu, hand beg, perfume dan alat solek sebab aku dan suami sama-sama beli barang hantaran kat Sogo. Apa dah jadik ngan barang hantaran?

Kek dan buah - habis dah kami makan hari kenduri...
Telekung dan Quran - masih pakai sampai sekarang
Gelang dan cincin berlian -masih tersarung di jari dan tangan
Jam tangan Solvis titus - tukar bateri dan tali jam
Perfume - dah abis, tinggal botol je
Alat solek - ada lagi. aku pakai sekali sekala je dulu. tapi dah lama tak pakai...dah expired rasanya
Handbag - masih dipakai. tapi ada sikit terkoyak kulitnya
Sepatu...
>



>



>



>



>



>




Inilah hasilnya....

Semalam aku pakai sepatu ni pegi Hospital Serdang, sekali buat malu aku je, tumit kasut tercabut dalam hospital. Yang tercabut tu belah kanan je. Sompek sebelah kaki aku. sebab sepatu ni lebih kurang 2-3 inchi tinggi tumitnya... last-last aku cabut tumit kasut sebelah lagi...Huuuu...inilah peristiwa paling bersejarah dalam tahun 2013...

Apapun terima kasih aku ucapkan kepada suamiku yang telah beri sepatu ni untuk aku kelihatan bergaya selama 3 tahun lebih...Selamat tinggal sepatuku...




No comments:

Post a Comment

Di padang datar dirikan kemah,
Mohon komen dengan berhemah.

Petang-petang main dam,
Komen berimpak negatif akan dipadam.