Thursday, March 8, 2012

Kuala Lumpur Banjir 2012

7 Mac 2012 - hujan selama 7 jam menyebabkan beberapa tempat di KL banjir..ayakkk..what happen..
8 Mac 2012 - di laman web JPS telah diberikan amaran hujan lebat dan paras sungai telah melebihi  aras amaran di Lembah Kelang.


Gambar-gambar banjir kilat:

Gambar banjir di Kuala Lumpur 7 Mac 2012,antara kawasan terjejas ialah Jalan Pudu, Jalan Istana, Jalan Bukit Bintang, Jalan P Ramlee dan beberapa kawasan di Ampang terutama Bukit Belacan dan Lembah Jaya dinaiki air sehingga ke paras pinggang akibat hujan lebat tanpa henti sehingga jam 9 malam tadi.




Jurucakap Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) berkata, antara jalan yang terjejas teruk dalam kejadian banjir kilat ialah Jalan Travers, Jalan Bangsar-Mahameru, Jalan Silang manakala beberapa kawasan di Ampang termasuk Desa Pahlawan, Hiliran Ampang serta jalan Hulu Langat dinaiki air sehingga ke paras lutut.



Manakala hampir 400 penduduk dari dua kampung di Ampang dipindahkan malam tadi apabila rumah mereka yang rata-rata terletak berhampiran sungai dinaiki air.


Banjir berikutan hujan lebat di Lembah Klang petang semalam turut menyebabkan beberapa rumah di tebing sungai kawasan itu dihanyutkan.


Dua kampung terlibat ialah Kampung Lembah Jaya Utara dan Kampung Pinggir Tiga membabitkan 150 rumah.









Aku pun tak dapat pastikan apa punca banjir kilat ni..nanti kalo ade masa aku tanya counter part aku yang jaga JPS. Untuk mangsa-mangsa banjir..tiada kata-kata lain selain bersabar..hari ini hari anda..hari esok mungkin hari saya...semoga Allah merahmati kita semua.


No comments:

Post a Comment

Di padang datar dirikan kemah,
Mohon komen dengan berhemah.

Petang-petang main dam,
Komen berimpak negatif akan dipadam.